Ψηφιακός Μετασχηματισμός: οι επιλογές που κάνουν τη διαφορά

Ανδρέας Γρίμπελας | Ειδική Έκδοση της ΕΦΣΥΝ για τις Επιχειρήσεις | Ιούλιος 2024


Η ψηφιακή καινοτομία είναι το παρόν και το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας και, εύλογα, κανένας επιχειρηματίας δεν θέλει να μείνει πίσω την ώρα που οι ανταγωνιστές του την υιοθετούν με γοργά βήματα. Μέσα από τη συσσωρευμένη εμπειρία που διαθέτουμε πλέον στην Ελλάδα σε αναρίθμητα ψηφιακά έργα- απλά, μεγάλα και σύνθετα– αναδύεται η στρατηγική επιλογή «ένας πάροχος – όλες οι λύσεις», ως ο «χρυσός κανόνας» επιτυχίας του ψηφιακού μετασχηματισμού. Βρίσκει εφαρμογή σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως του κλάδου, του μεγέθους τους και του επιπέδου ψηφιοποίησης που ήδη βρίσκονται. Πρόκειται για την ολιστική προσέγγιση All in One Solution που ο Όμιλος EPSILON NET, ως ηγέτης του ψηφιακού μετασχηματισμού, προτείνει και παρέχει στις ελληνικές επιχειρήσεις, εγγυώμενος, ταυτόχρονα, την εφαρμογή της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα success story ψηφιακού μετασχηματισμού με πυλώνα το All in One Solution είναι αυτό της Navy & Green, κορυφαίας ελληνικής εταιρείας στο χώρο της ανδρικής ένδυσης. Η ανάπτυξη της εταιρίας, οδήγησε το 2018, στην ανάγκη για τεχνολογική και οργανωτική αναβάθμιση καθώς και στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών της. Επέλεξε τον Όμιλο EPSILON NET ως στρατηγικό συνεργάτη, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά μία ευρεία γκάμα καινοτόμων και ολοκληρωμένων ψηφιακών λύσεων, σε κάθε πτυχή της επιχειρησιακής της λειτουργίας και κάθε ανάγκη διασύνδεσης με τις κρατικές ψηφιακές πλατφόρμες: ERP λογισμικό διαχείρισης λειτουργιών, υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, εφαρμογή μισθοδοσίας, οργάνωσης τμήματος HR και Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, πρόγραμμα υποβολής αδειών, σύστημα CRM διαχείρισης μελών, μηχανογράφηση, e-shop, φυσικά καταστήματα, αποθήκες.

Τα αποτελέσματα της πολυεπίπεδης συνεργασίας αποτυπώθηκαν από τον πρώτο κιόλας χρόνο. Η Navy & Green μείωσε κατά 30% τον χρόνο επικοινωνίας και συνεργασίας με τους προμηθευτές. Αύξησε την ακρίβεια των προβλέψεών της κατά 20%. Πέτυχε καλύτερη διαχείριση των εμπορευμάτων, μείωσε το κόστος των αγορών κατά 10%, ενώ, παράλληλα, διαχειρίστηκε τους επιχειρησιακούς της πόρους αποτελεσματικά, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση του δείκτη ROI κατά 10% σε 12 μήνες.

Επιπλέον, η Νavy & Green παρατήρησε μεγάλη αύξηση στην αποδοτικότητα και βελτίωση στη διαχείριση των καταστημάτων της, καθώς μείωσε τις καθυστερήσεις στην επικοινωνία κατά 40%. Εγκαθιστώντας φορητά τερματικά PDA σε όλα τα καταστήματα για την παρακολούθηση των παραλαβών και των αποστολών εμπορευμάτων μπορεί να εκτελεί απογραφές σε εβδομαδιαία βάση, μειώνοντας το χρόνο των απογραφών κατά 30%. Τέλος, η εταιρία αύξησε τα εγγεγραμμένα μέλη κατά 25% σε ένα χρόνο, ενώ μείωσε κατά 20% το χρόνο επεξεργασίας παραγγελιών, αγορών και πωλήσεων.

Για τις μικρομεσαίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, η ψηφιακή καινοτομία δίνει τις βέλτιστες λύσεις και στις υποχρεώσεις προσαρμογής τους στις αλλαγές της νομοθεσίας. Για παράδειγμα, η υποχρέωση διασύνδεσης της ταμειακής μηχανής με τo POS επιτυγχάνεται απόλυτα με την έκδοση Epsilon Smart PAX της εφαρμογής Epsilon ALL in ONE, όπου δίνεται η δυνατότητα έκδοσης απόδειξης λιανικής απευθείας από το POS ενώ, ταυτόχρονα, προσφέρονται εφαρμογές εμπορικής παρακολούθησης και υπηρεσίες παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Από την άλλη πλευρά, η νέα διάταξη του Υπουργείου Εργασίας για ηλεκτρονική ενημέρωση του ΠΣ-ΕΡΓΑΝΗ με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επιτείνει την ανάγκη διαχείρισης χρόνου των εργαζομένων στις ΜμΕ. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται πλήρη εναρμόνιση με τις διατάξεις του νόμου, με απλότητα λειτουργιών, ευχρηστία και αυτοματοποίηση διαδικασιών. Αυτά επιτυγχάνονται με το EPSILON SMART ERGANI ADVANCED, το άκρως καινοτόμο σύστημα και το μόνο που έχει τη δυνατότητα να διασυνδέει αυτόματα, εργοδότη, εργαζομένους και λογιστή-μισθοδότη, ικανοποιώντας όχι μόνο τις νομοθετικές απαιτήσεις, αλλά και την ανάγκη της αγοράς για άρτια και σύννομη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων ενδυναμώνεται από την ταχεία ανάπτυξη του κλάδου Fintech και ειδικά του embedded banking. Η «ενσωματωμένη τραπεζική» δίνει τη δυνατότητα στις ΜμΕ να χρησιμοποιούν χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και προϊόντα μέσα από μη παραδοσιακά τραπεζικά κανάλια. Στη χώρα μας, τις εξελίξεις στον τομέα αυτό, οδηγεί η ψηφιακή πλατφόρμα Epsilon Pay που δημιούργησαν ο Όμιλος EPSILON NET και η Εθνική Τράπεζα, στο πλαίσιο της στρατηγικής τους συνεργασίας. Είναι μία ομάδα καινοτόμων υπηρεσιών μέσω της οποίας, μεταξύ άλλων, επιτυγχάνονται: αυτοματοποίηση εισπράξεων, μείωση λειτουργικού κόστους, αύξηση παραγωγικότητας και βελτίωση ρευστότητας. Μάλιστα, με την τελευταία προσθήκη στις λειτουργικότητες της, οι πληρωμές λογαριασμών γίνονται από το Internet Banking της Εθνικής Τράπεζας απευθείας στο ERP σύστημα της επιχείρησης.

Συμπερασματικά, η στρατηγική επιλογή All in One Solution είναι το «κλειδί» μιας σταθερά επιτυχημένης πορείας στον ψηφιακό μετασχηματισμό που ξεκλειδώνει όλες τις λύσεις που χρειάζονται και θέτει με δομημένο και συστηματικό τρόπο όλες τις τεχνολογίες αιχμής της ψηφιακής εποχής στην υπηρεσία των επιχειρήσεων.