«Ανοιχτός» σε νέες εξαγορές μετά την απόκτηση της Singular Logic

Πως ένας οικονομολόγος που ξεκίνησε την σταδιοδρομία του σαν σύμβουλος επιχειρήσεων, κατάφερε να ηγείται ενός Ομίλου, ο οποίος το δύσκολο 2020 πέρασε το «κατώφλι» του ΧΑΑ, ενώ απέκτησε εξ ημισείας με την Space Hellas ένα από τα σημαντικότερα assets της MIG, την Singular Logic.

της Αγγελικής Βελεσιώτη

Πρώτο Θέμα Business Stories | Ιανουάριος 2021 |Δείτε το άρθρο

Το παράδειγμα του ξενοδοχείου Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη επικαλέστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Epsilon Net, κ. Ιωάννης Μίχος, για να εξηγήσει στο προσωπικό της προσφάτως εξαγορασθείσας SingularLogic πώς θα είναι η επόμενη ημέρα για την εταιρία τους. Ξεχωριστοί κτηριακοί πυλώνες, οι οποίοι αν και ανεξάρτητοι εκ πρώτης όψεως, ενώνονται με οριζόντιες δομές. Άρα, οι τρεις εταιρίες Epsilon Net, Space Hellas και SingularLogicθα είναι αυτόνομες, με τα ίδια στελέχη κ.ο.κ., δημιουργώντας, ωστόσο, οριζόντιες συνέργειες», εξηγεί στο «business stories» ο κ. Μίχος και συνεχίζει: «Τα πελατολόγια που είναι κοινά θα έχουν πλέον πρόσβαση σε περισσότερα προιόντα. Παράλληλα, λύσεις που δεν έχει η μία εταιρία θα μπορεί να τις αποκτά από τις άλλες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι εμείς έχουμε λάβει μία από τις τέσσερις πιστοποιήσεις παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η SingularLogic δεν είχε τέτοια πιστοποίηση. Αυτομάτως, λοιπόν, μετά την εξαγορά οι 40.000 πελάτες της μπορούν να λάβουν την λύση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το μυστικό της επιτυχίας είναι οι συνέργειες. Κρατάμε ξεχωριστές δομές στην κάθε εταιρία και δημιουργούμε οριζόντιες επικοινωνίες».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το… φλερτ με την SingularLogic ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2020, οπότε και είχε ξεσπάσει η πανδημία. «Γνωρίζοντας, ωστόσο, την ποιότητα της εταιρίας αυτό δεν μας πτόησε. Άλλωστε, ήμασταν ισχυροί, αφού στο μεταξύ είχαμε μπει στο ΧΑΑ, άρα υπήρχε ρευστότητα, ενώ είχε αυξηθεί και το μέγεθος της εταιρίας μας, διαθέτοντας πλέον τις υποδομές να απορροφήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή τέτοιου μεγέθους», τονίζει χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι είχε ήδη προηγηθεί και η εξαγορά της Data Communication, η οποία όντας ανταγωνιστική απέναντι στην Epsilon Net, διεύρυνε αυτομάτως το μερίδιο αγοράς της. «Η SingularLogic με ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό μας δίνει σημαντική διείσδυση σε κάθετες αγορές και πολύ σημαντικές τεχνολογικές λύσεις. Για παράδειγμα, έχει μεγάλο ‘άνοιγμα’ στα πρατήρια υγρών καυσίμων, αλλά και στο σύνολο των επιχειρήσεων κάθε μεγέθους. Το πελατολόγιό της περιλαμβάνει περίπου 40.000 επιχειρήσεις, οι οποίες πλέον προστίθενται στις 30.000 της Epsilon Net. Η δεξαμενή είναι τεράστια», προσθέτει ο κ. Μίχος και συνεχίζει: «H Epsilon Net ξεκίνησε μόνη της να διεκδικήσει την SingularLogic, στην πορεία, ωστόσο, διαπιστώσαμε πως μόνο με τη δύναμη της συνεργασίας θα μπορούσε και να ολοκληρωθεί με επιτυχία το φιλόδοξο αυτό project της εξαγοράς αλλά και, κυρίως αυτό, να εξασφαλιστεί με επιτυχία η περαιτέρω ανάπτυξη της ιστορικής εταιρίας. Συμπράξαμε λοιπόν με την Space Hellas, μια εταιρία με πολύ σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία σε διαχείριση πολύ μεγάλων έργων και στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα. Σε αυτή τη συνεργασία δεν υπάρχει καμία ‘γκρίζα’ ζώνη ή conflict. Η καθεμία θα εστιάσει στους τομείς που έχει τεχνογνωσία και εμπειρία, ενώ ένας εμπορικός ‘βραχίονας’ στο κομμάτι του ιδιοπαραγόμενου λογισμικού εμπορικολογιστικών εφαρμογών ERP και της ανάπτυξης του πανελλαδικού δικτύου συνεργατών θα συμβάλλει, ώστε το σχήμα να βγει στην αγορά με ένα ενιαίο πρόσωπο».


Από σύμβουλος επιχειρήσεων στον τιμόνι ενός μεγάλου Ομίλου

«Εγώ δεν είμαι άνθρωπος της πληροφορικής. Σπούδασα οικονομικά και ξεκίνησα τη δραστηριότητά μου σαν σύμβουλος επιχειρήσεων. Αγάπησα με πάθος τη πληροφορική βλέποντας μέσα από την εμπειρία μου πως μπορεί η μηχανογράφηση να δώσει λύσεις στις ανάγκες οργάνωσης πληροφορίας διαχείρισης πόρων και τελικά πως μπορεί να κάνει τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους πιο ανταγωνιστικές υποβοηθώντας την ανάπτυξή τους. Τα εμπορικολογιστικά συστήματα το reporting η οργάνωση της παραγωγής το CRM είναι η ‘καρδιά’ της επιχείρησης. Μέσα από αυτά τα ερεθίσματα εντόπισα και το κενό της αγοράς, την επιχειρηματική ευκαιρία». Αυτό υπογραμμίζει ο κ. Μίχος, αναλύοντας τα βήματα που ακολούθησε:

Το πρώτο βήμα έγινε με την δημιουργία μιας επιστημονικής ομάδας, η οποία ανέλαβε το έργο της ανάλυσης της νομοθεσίας. «Φτιάξαμε μία βάση δεδομένων, μία μεγάλη online τράπεζα, όπου μπορεί κάποιος να δει τι αλλάζει σε κάθε νόμο, πως επικαιροποιείται ο προηγούμενος κ.ο.κ. Παράλληλα, δημιουργήσαμε και το μηνιαίο φορολογικό περιοδικό Epsilon 7, που έως σήμερα είναι ένα αξιόπιστο «εργαλείο» για τους πελάτες και τους συνεργάτες μας», σχολιάζει.
Το δεύτερο βήμα έγινε το 2002, οπότε και η αγορά περνούσε από την τεχνολογία DOS στα Windows. Άρα, ουσιαστικά, άρχισαν να βγαίνουν τα πρώτα παραθυρικά προγράμματα και όλες οι εταιρίες έπρεπε να ακολουθήσουν την «τεχνολογική επανάσταση». «Έχοντας ήδη μία συνδρομητική βάση πελατών από την αρχική μας δραστηριότητα, αποφασίσαμε να επενδύσουμε και στα συστήματα πληροφορικής. Παρουσιάσαμε δύο γενιές εφαρμογών: η πρώτη για λογιστικά γραφεία που αποτελεί ένα μεγάλο target group και η δεύτερη για μισθοδοσία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, αυτό που λέμε payroll και HR» Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να μπούμε και στο κομμάτι των εμπορικολογιστικών εφαρμογών ERP, CRM εφαρμογές που ουσιαστικά αναλαμβάνουν το σύνολο της καθημερινής λειτουργίας και διαχείρισης μέσα στην επιχείρηση», προσθέτει ο κ. Μίχος.

Το 2013 η Epsilon Net έκανε ακόμη μία μεγάλη επένδυση δημιουργώντας την πλατφόρμα Pylon. Αυτή την φορά με τεχνολογίες web, cloud και mobile, η ανάγκη των οποίων έγινε ακόμα πιο προφανής την περίοδο του κορωνοιού όπου η χρήση των συστημάτων απομακρυσμένα με laptop, tablet ή κινητό τηλέφωνο αποτελεί πια συστατικό στοιχείο εύρυθμης καθημερινής λειτουργίας της επιχείρησης. «Όλα αυτά τα χρόνια κινούμαστε με ίδιους πόρους αυτοχρηματοδοτώντας την ανάπτυξη και τις επενδύσεις μας. Έχουμε μία φιλοσοφία: Να παράξουμε κάτι που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να προηγηθεί μία έρευνα, να δούμε τι λένε οι πελάτες μας, με τους τελευταίους να έχουν την δυνατότητα συμμετοχής, προτείνοντας βελτιώσεις», αναφέρει ο επικεφαλής της Epsilon Net.

Αυτή, άλλωστε, ήταν η πρώτη εταιρία που εγκαινίασε την Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. «Υπήρξε μία πρωτοβουλία που την πιστέψαμε το 2008 και μας βοήθησε, δίνοντάς μας την πρώτη ‘ενηλικίωση’. Προχωρήσαμε ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης, τα οποία μας προετοίμασαν για την είσοδό μας στην Κύρια Αγορά», υποστηρίζει ο κ. Μίχος.

«Ανοιχτός» σε νέες εξαγορές

Μολονότι το μεγαλύτερο κομμάτι του οικοδομήματος με αυτές τις δύο κινήσεις – τις εξαγορές των Data Communication και SingularLogic- έχει ολοκληρωθεί, ο ίδιος δηλώνει ενδιαφέρον για ευκαιρίες. «Η αγορά την δεδομένη στιγμή ανακατανέμεται. Όποιες άλλες ευκαιρίες – δεδομένου ότι έχουμε πολύ καλή χρηματοοικονομική διάρθρωση, θα μπορούσαν να ‘κουμπώσουν’, δηλαδή, περιφερειακά, θα μας ενδιέφεραν. Όπως εφαρμογές που ‘χτίστηκαν’ πάνω στις ανάγκες μιας κάθετης αγοράς. Είμαστε ήδη στην αγορά των αυτοκινήτων, η SingularLogic στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Το ρούχο, ας πούμε έχει διάφορες ιδιομορφίες. Μας ενδιαφέρουν, επίσης, συστήματα που ενοποιούν τη διαχείριση της πληροφορίας, συστήματα που συλλειτουργούν με τις εμπορικολογιστικές ERP εφαρμογές» καταλήγει.

Ιωάννης Μίχος | Πρώτο Θέμα Business Stories | Ιανουάριος 2021 | Δείτε το άρθρο